4 Aralık 2012 Salı

Serka'nın Tanıtım Turu Programı Iğdır'da Son Buldu


SERKA'nın düzenlediği Sarıkamış'ta start alan 'Tanıtım Turu' programı Iğdır'da son buldu. Kars, Ardahan, Iğdır ve Ağrı bölgesinde; Türkiye'nin çeşitli illerinde görev yapan gazeteci-yazar ve seyahat acentelerinin yetkilileri için planlanan "Tanıtım Turu" programı, Iğdır'da verilen öğlen yemeğinin ardından son buldu.

Yemeğin ardından "Tanıtım Turu" programına katılan Kültür ve Turizm Bakanlığı Dış İşler Sorumlusu Ece Yiğit ve Yazar Buket Uzuner'e ve katılımcılara Iğdır'ın tanıtımı ile ilgili kitap ve broşür içerikli paketleri takdim eden Iğdır Kültür ve Turizm İl Müdür Osman Engindeniz konuşmasında; SERKA'nın düzenlediği turizm tanıtım faaliyetlerini içeren "Tanıtım Turu" çalışmasının bölgenin ve Iğdır'ın tanıtımı için çok önemli olduğunu söyledi.

Engindeniz, "Türkiye'nin çeşitli ileriden gelen siz değerli gazeteci ve turizm acenteleri temsilcilerini ağırlamaktan son derece onur duyduğumuzu ifade etmek istiyorum. Iğdır'ın doğal güzelliğini, doğasını, tarihini, kültürünü bir nebze de olsa sizlere tanıttık. Sizlerin de gördüğünüz üzere Ağrı Dağı eteklerinde, Aras Nehri ile üç sınır ülkeden ayrılmış Iğdır'ımız gerek coğrafik, gerek iklimsel olarak bölgenin nadide iklimine sahip olan bir ilimizdir." dedi.

İstanbul'dan ikamet eden Balkan Türk'ü bir gencin Iğdır'da askerliği yaptığı sürede Iğdırlı bir kıza aşık olduğunu anlatan yaşanmış aşk hikayesine 'Kumral Ada Mavi Tuna' kitabında yer verdiğini anlatan Yazar Buket Uzuner, "Iğdırlı ve Bulgaristan Göçmeni eşin iki çocuklarının ismi Aras ve Tuna'dır. Aras annesinden dolayı Iğdır'ın birçok yemeğini bildiğinden bana bahsetmişti. Onun anlattığı yöresel yemekleri burada yedik ve kendisini buradan Aras Nehri yanında yad ettik" şeklinde konuştu.

Tur hakkında bilgi veren SERKA Planlama Birim Başkanı Uğur Çalışkan, "29 Kasım'da Sarıkamış'tan star verdiğimiz, Türkiye'nin çeşitli illerinde görev yapan 45 kişilik gazeteci-yazar ve seyahat acenteleri yetkilileri için planladığımız gezi turunda; Sarıkamış 'Kayak Tesisleri'ni, Ardahan Şeytan Kalesi'ni, Kars 'Anı Harabeleri'ni ve Ağrı 'İshak Paşa Sarayı'nı tanıttık. Iğdır'da son bulan dört günlük gezimize katılan konuklarımızı bugün Iğdır Hava Alanı'ndan yolcu edeceğiz " şeklinde konuştu.

Kaynak :